lørdag den 10. december 2011

Vinterdæk støjer !

Så fik jeg sat vinterdæk på bilen. to små timer i indkørslen og sommer "sutterne" var byttet ud med sne "sutterne".
Jeg håber selvfølgelig ikke at jeg får brug for det ekstra greb der sidder i disse dæk ( Det betyder nemlig at jeg har kørt for stærkt - for tæt på en anden eller bare overvurderet mine og bilens evner ) - Men tager jeg den lange vej til arbejde i betragtning, så er det nok en speciel god ide at have denne sikring. En ting jeg dog ikke kan vende mig til er dækstøjen. Når man nu hele sommeren kører i en rimelig støjsvag bil, og så pludselig har en "knurrende" kørsel. Det er træls.
Jeg kan huske fra mine unge dage, at jeg brugte denne larm på en positiv måde. Når jeg kørte lastbil om natten, og temperaturen lå omkring frysepunktet, så slukkede jeg radioen og rullede vinduet lidt ned. Man kunne tydelig hører dækstøjen, men lige når vejen gik fra fugtig til isglat, så forsvandt støjen. Det var en super advarsel om, at nu skulle man skifte køreteknik. - - - At jeg så kunne få træk i nakken var det næste problem !

Ingen kommentarer: