onsdag den 28. december 2011

EDC - Var det nu en god aftale ?

Da vi satte huset til salg, faldt valget på EDC Vejen. Et meget fornuftig valg og vi har da også fået en meget fin behandling. Under indgåelse af aftalen var de meget grundige med at fortælle om kontrakten og hvad den indebar. ( Selvfølgelig med vægt på det de var gode til - Det er jo stadig en forretning for dem )


Nu er der så gået næsten 2 måneder uden salg. - Det havde vi også forventet, - Ja, vi har nok endda en anelse om at der kan gå endog rigtig lang tid. Men fred være med det, vi klare os nok. Vi har en kontrakt, hvor pris og salgsbetingelser er opridset, så det er udgangspunktet for vores venten.


DOG ER DER EN TING der irriterer mig, og hvor jeg mener at EDC ikke har været så åben omkring. Jeg er nu begyndt at få mail om hvordan jeg kan justerer min salgsaftale, så den bliver endnu bedre. Et eksempel er at jeg har fået tilbudt vores bolig annonce bliver fremhævet - Og lignende tiltag som kan øge salgs mulighederne. ( Alle mulighederne er dog helt finansieret af mig )


1: Jeg burde have haft disse oplysninger allerede ved den grundige gennemgang af salgsaftalen, så jeg kunne vurderer den ekstra pris i forhold til hele pakken. Ikke som i dag, hvor dette tilbud nemt kan friste dem der ikke har overblikket over handlen eller som måske efter 2 måneder er sulten efter en handel. ( Det kunne ja bare være et tillæg i den meget omfattende handelsmappe, så man kunne se eventuelle tilkøb - Lidt ligesom den liste der findes når man køber en ny bil - Ekstraudstyrs listen med pris )


2: Jeg kommer også til at tænke på om min aftale nu var så god som EDC sagde, da vi indgik den, når de allerede efter 2 måneder foreslå at vi udvidder aftalen ?


3: Jeg husker ikke at jeg på noget tidspunkt har sagt ja til at få tilbud fra EDC på min mail. Derfor betragter jeg dem nærmest som spam.


Skulle man se lidt forretningsmæssig på det, så har EDC også en interesse i en handel. ( Hurtig handel - lige ved aftalens indgåelse, så de kan maksimerer deres indtjening i forhold til indsats..... Eller en form for sidste chance for at få valuta for indsatsen, inden kunden rammer "solgt eller gratis" grænsen, og derved risikerer at skifte til konkurrenten. ) - Derfor kunne det klæde EDC at gå ud med disse tilbud som fifty - fifty tilbud. Hvorved de også spyttede i kassen for en optimering af salgsvaren. Men det er måske for meget forlangt, når man analyserer kunden. De er ofte i en presset situation og vil gerne sælge - De har ofte ikke råd til at sige nej til at optimerer handlen - Og de har måske ikke den store ide om det overhovedet hjælper, men griber efter alt der ligner hjælp.


Nå.............. Vi har både tid og råd til at vente, og vil selvfølgelig læne mig op af den første salgsaftale, som jeg lavede med EDC. Jeg syntes at den så fornuftig ud, og EDC roste den da også med store armbevægelser. Så derfor ville det da også være "tosset" at tilkøbe ekstra.

Ingen kommentarer: