torsdag den 22. december 2011

7. timer og 1. minut !

... Det er godt nok mørk - Jeg kan ingenting se - Det er godt nok mørkt ! - Sådan husker jeg teksten på en dansk popsang fra midt 90´serne.

Og teksten er ramt lige på kornet i denne mørke tid. Jeg syntes næsten ikke det er andet end mørkt. Starter kl. 05.30 i bilen og rammer igen hjemmet ved 18.00 tiden. Eneste lyspunkt i denne tid er de mange julepyntet huse, som giver et varmt skær. Især ude på landet langs den mørke landevej.

Nu går det heldigvis den anden vej. I dag er den mørkeste dag på året. Kun 7. timer og 1. minuts lys ! - Og jeg glæder mig. Jeg er så udpræget et sommer menneske, med hang til solbadning og sveddige dage. Varme er ikke noget problem. Og hver år på denne tid melder tanken sig. " Burde jeg tage min pensionist tilværelse under varmere himmel strøg. Og svaret er stadig: Ja, hvis pengene og helbredet tillader det !

Ingen kommentarer: