fredag den 9. december 2011

Har du råd til folkekirken !

Dette skal bestemt ikke være en opfordring til at melde sig ud af folkekirken. Men jeg må alligevel sige, at jeg blev slemt chokeret over, hvor meget jeg betaler til denne institution. Hvis du trykker HER. / Og trykker midt på siden. Så vil du komme frem til en beregner, hvor du kan finde dit bidrag. Først finder man sin kommune - Så trækker man en curser op til den indkomst man har i dag - Og til sidst trækker man en curser op til den række år man regner med at være på arbejdsmarked endnu. - Så bliver man slemt overrasket ! - Der er endda indsat tre forslag til, hvad man eller kunne få for lige det beløb som du spenderer på folkekirken.


Jeg er ikke ateist, men de mange historier om en folkekirke der ødsler med pengene - Med præster der ikke vil vie fraskilte eller præster der bruger deres stilling til at være " bedre vidende" i den offentlige debat, gør nok alligevel noget til. At jeg syntes at beløbet er højt. Jeg skal helt sikker ikke lave en Cost benefit beregning på sagen. Så var min andel helt sikkert blevet brugt på noget andet !


Ingen kommentarer: