mandag den 5. december 2011

Bananfluen bor i mine potteplanter !

Nu gik jeg ellers og troede at bananflue kom sammen med bananen..... Men nej...... Den er allerede i mit hjem. Den bor i potteplanter og andre steder, hvor der er lidt rådden vegetation. Men de er bare så små og jeg har almindeligvis ikke rådden frugt liggende fremme, så derfor ser jeg dem ikke i hverdagen.

Men når jeg så køber en klase bananer, og lægger dem frit fremme i frugtskålen ( Konen mener at bananerne ikke har godt af køleskabet ) - Så komme de små bæster frem. De har åbenbart en eminent lugtesans og kommer nærmest stormende hen til mine bananer. Jeg har læst, at det tager ca. 10 dage fra fluen lægger æg, til der er en nye fluer ( Mange fluer ). Men det kan man også godt komme op på, da vi jo normalt køber de hårde bananer ( Så er vi sikker på at de kan holde indtil vi får spist de sidste i klasen ) - Jeg læste dog også at bananfluerne ikke udgør nogen farer, så jeg må se dem som en reminder på at jeg ikke er super god til at få spist mine bananer i tide.

Ingen kommentarer: