torsdag den 29. december 2011

Customer oriented advertising !

...........Eller mere dansk: Målrettet reklame er noget af det værste jeg ved. Især når jeg ikke på nogen måde har bestilt denne reklame.

Jeg ved at Google og Facebook ofte laver reklamer direkte relateret til de ord man skriver ind på deres sider ( Prøv selv at skrive baby - Barnevogn - Bleer. så kommer der normalt en del reklamer for babyudstyr ) - Det kan jeg accepterer, da jeg selv har skrevet ordene og at jeg selv kunne vælge IKKE at bruge disse medier.

Men at jeg får målrettet reklamer i min postkasse, hvor jeg ved at deres viden om mig som målgruppe er noget de har købt sig til ved en anden virksomhed ( Hvor jeg har opgivet min adresse - I en hel anden sammenhæng ) - Det er for meget.

Bladet "FLYTTE" er et typisk eksempel på dette. Udgivet af Mediaxpress, Et firma jeg aldrig har kendt eller været i samarbejde med, og alligevel sender de reklamer direkte henvendt til mig.

Og indholdet....... Ja, meget lidt fagligt ( Gemt bag et par ekspert navne ) - Men ellers en masse reklame, som de kan tjene penge på. Det kan godt være at Mediexpress kan sælge reklame plads på en oplysning at de har et stort potentiel " flytte klientel " - Men det kunne godt være at annoncørene skulle se på om disse " Flytteklienter " virkelig var interesseret i at få deres reklamer. Endsige blive sat i et kunde kartotek, som man aldrig har bedt om at være en del af. Man kunne måske påstå at kundekartoteket er pumpet op med "købte" adresser og ikke præsenterer det virkelige antal interesserede.... Og så kan jeg måske få den anelse, at Mediexpress har fået min adresse direkte fra EDC, da det er der jeg har sat huset til salg. Men det er også bare en påstand.

Ingen kommentarer: