lørdag den 12. juli 2014

Tænk dig om inden du opdaterer !


Byretten i Århus har dømt to aftrådte medarbejdere til at betale 100.000 kr. per person i konventionalbod til deres tidligere arbejdsgiver. Opdateringerne på deres private LinkedIn-profiler var i strid med konkurrenceklausuler fra den virksomhed, de havde sagt op i. De to tidligere medarbejdere havde opsagt deres stillinger for at arbejde hos en konkurrent det følgende år efter der ikke længere var konkurrenceklausuler at være underlagt. Afgørelsen er en af mange domme, som viser at både ansatte og tidligere medarbejdere skal tænke sig om, når de sidder og snakker om arbejdsmæssige relationer på nettet.
( Jeg er på LinkedIn - Men ikke på Facebook. Jeg ser dog ikke undgå at se konens Facebook, når vi arbejder fra vores fælles hjemme kontor. - Og det er de mest mærkelige opdateringer. Langt over halvdelen er "Se mig - Se mig" eller "Se hvad jeg lige har bedrevet" eller aller værst " Se lige hvad jeg har klippet fra nettet og lagt ud"..... Som nummer 1050 der har gjort det sammen. Relevant information er næsten en mangelvarer. Heldigvis er LinkedIn ikke fyldt med disse liggyldige informationer - Dog kan selv relevante opdateringer godt gå galt. Det fremgår tydelig af ovennævnte.)
Og så fortæller det også historien om at ens arbejdsgiver følger med dine opdateringer - Både de relevante og de voldsom ligegyldige. Og husk at de alle re med til at tegne et billede af dig. - Spørgsmålet er så om det er det billede du gerne vil have at din nuværende - eller måske kommende arbejdsgiver skal se.

Ingen kommentarer: