mandag den 23. marts 2009

At synge til ildebrand

En mærkelig blanding af frygt og fascination Sådan har jeg altid haft det med ild. Mit hjem er fyldt med brand alarmer og ildslukkere i alle rum, hvor nogen sover. Jeg har endda en Co. alarm ved siden af mit naturgasfyr, og et brandtæppe hængende i mit bryggers. Alligevel er jeg voldsom på mærkerne, bare jeg lugter den mindste røg. Nogle vil måske kalde det en fobi..... ???
For leden dag gik jeg i indkørslen, og pludselig kunne jeg se sort røg fra nabo kvarteret. Straks fik frygten fat i min mave, og jeg måtte af sted for at se, hvor det brændte. Nu var det ikke så slemt, bare en container der stod i industriområdet. Og brandvæsnet var er meget hurtig. Så skaden var til at overse. Men det gav alligevel stof til eftertanke. Eller næring til min frygt for ild. Og så kom jeg igen til at tænke på det fjollede udtrykket " At synge til ildebrand". Det har jeg aldrig fattet !

Ingen kommentarer: