onsdag den 23. juli 2014

Endelig tilbage i "Guld sædet" !

..........Eller mere forståeligt, så er jeg tilbage som Guld medlem af Star Alliance, hvilket slet ikke er så nemt, som man skulle tro.  Jeg mistede min guld status, da jeg havde et år, hvor jeg ikke fløj så meget - Men nu er jeg tilbage på den internationale bane.

1 forhindring: Vores rejse bureau udsteder altid 2 - 3 forskellige rejse muligheder når jeg bestiller en rejse. Disse rejser kan komme  fra KLM - Britich Airways eller Star Alliance. Og jeg skal altid vælge den billigste. Med mindre at selve rejser er for knoklet eller gør så jeg ikke kan være frisk på arbejde, når jeg når frem.

2 forhindring. Ikke alle rejser i Star Alliance gruppen giver point ( Selv om det er det indtryk man får, når man læser deres brocure. - Det kommer an på den måde man har bestilt på - Eller den måde de udsteder billetten på. Eksempel: Jeg får normalt 600 point fra Billund til Frankfurt. Men på en rejse fra Frankfurt til Sao Paulo gav  ingen point. - Jeg ved godt at det er noget man kan se på deres hjemmeside, hvis man klikker 7 - 10 klik ind. Men alligevel...... 0 point for at flyve den halve klose rundt !


3. forhindring er selve SAS måde at registrerer point på. Jeg har en optjeningsperiode, som strækker sig fra de dato jeg meldte mig ind og et år frem. Så nulstilles kontoen, og man skal begynde på ny. Det resulterede i at jeg sidste år havde optjent 32000 point, som så lige forsvandt i optællingen da jeg røg over min tilmeldingsdato.

Det er ikke fordi jeg hungre efter Guld kortet, men det er nu rart at kunne tjekke hurtig ind og at man kan spare udgifterne til internet - kaffe og hvad man ellers bruger penge på i en luft havn. 

Mærkelig nok er det nemmere at holde fast i ens guld kort, end at tjene til et. For når man først har kortet, så tjener man 25 % ekstra på alle rejser. Og derved skal man kun tjene 40.000 point på et år for at beholde kortet. 

Ingen kommentarer: