fredag den 25. juli 2014

Lewis Jeans - Den amerikanske vej - Billig !

Et eller andet sted må det gå galt..... For den danske detailhandel. Hver gang jeg er i USA er jeg forbi deres tøj butikker. Her kan jeg - Til enhver tid få cowboy bukser til meget billige penge. 

Lewis, ikke er på tilbud, koster rundt regnet 200 kr. - Og man får nemt Wrangler og Lee bukser til 150 kr. 

Hvorfor er det lige at sådanne bukser starter ved 500 kr i Danmark. Og at Lewis koster omkring 750 kr.

Jeg kom også forbi en sportsbutik, hvor jeg købte et par Asice løbesko. Model Kayano. Nyeste model, som rask væk koster 1600 kr. i Danmark. Her fik jeg dem til 720 kr. 

Man fristes til at kalde det åger eller optrækkeri. Noget må der være galt. Jeg tror at lidt udenlandsk konkurrence ville være sundt. Og at ordet vejledende udsalgspris burde forbydes. Lige netop denne pris den der gør at konkurrencen udebliver og at varene bliver alt for dyre 

Ingen kommentarer: