torsdag den 17. juli 2014

Fornuften sejre nok engang !

Nu er det dokumenteret, at vand i plastikflasker giver en stor CO2-udledning og skader klimaet. Takke være  Berit Godskesen, der har lavet Ph. d. og dokumenteret, at vores køb af flaskevand på et år svarer til mere en 94 kilometers bilkørsel i hver eneste af Danmarks 2,3 millioner biler. Det er en farce, at vi transporterer vand over store afstande, når vi her i Danmark kan tappe noget af verdens reneste vand næsten gratis fra vandhanen.
 
( Jeg har altid syntes at det er fjollet at købe vand på flaske i Danmark - Min indfaldsvinkel har været økonomi - Men nu ser det også ud til at det skader miljøet. - Jeg har også ofte tænkt på om der ikke kunne være en kvalitetsforskel. - Rindende vand i hanen kommer direkte fra undergrunden og har et konstant flow så det ikke bliver gammelt. Det kunne jeg godt forstille mig om en flaske vand, der først bliver tappet - transporteret - står på en hylde i sollys og derefter bliver drukket måneder efter at den er tappet. )

Ingen kommentarer: