mandag den 3. oktober 2011

Rent tyveri !

Der følte jeg godt nok at jeg var blevet snig løbet. Var i går i KIWI Minipris i Lunderskov, for at købe lidt ind til en hurtig aftensmad en søndag aften. Om mens jeg stod der ved kassen, fik jeg pludselig øje på en seddel ved kassen. 15 - 20 linjer med en tekst på størrelse 12. Så den var ikke lige til at læse, når man står ved kassen - Skal have varer på båndet - skal finde penge og skal holde styr på at der tastes den rigtige pris. Men da den foranstående stod og fumlede, fik jeg alligevel læst beskeden.

Der bliver lagt 0,75 % ovenpå det indkøbte beløb, hvis du bruger dit kreditkort............. HVAD ! - - Skal jeg nu til at betale for at betale for varen - Hvem hulen skummer disse penge. Først ville bankerne/virksomhederne gerne have at vi alle fik lønnen ind på en konto, i stedet for at få kontanter af arbejdsgiveren - Så skulle vi alle til at bruge kort, i stedet for at hente kontanter i banken - Så lukker de alle nær bankerne - Så blev alt kommunikation med banken elektronisk, altså ingen papir og porto. - I dette forløb må der været sparet enorme summer på personale - bygninger - papir og kontant transaktioner.

..... Det burde være nok. Det kan ikke være meningen "At man skal betale for at få lov at betale med sine egne penge". - Reaktionen bliver et voldsomt tilbageskridt. Folk vil begynde at hæve penge i egen bank - Og man vi få mange flere kontanter i omløb. Det øger risikoen for tyveri - Man mister overblikket over pengenes vej i systemet og den sorte økonomi får en ny ære, hvor den kan blive "væk" i den store kontant strøm af penge.

Nogen vi sige at det er noget pjat......... Men regn lige efter. Hvis der kommer 0,75 % på alle dine kortkøb. - - En almindelig familie i Danmark bruger nok 11.000 kr om måneden - - Det vil give en merudgift på ca. 1000.- kr årlig. Som man ikke får noget for... Eller jo... Man får lov til at få adgang til sine egne penge - HVAD !

Ingen kommentarer: