torsdag den 20. oktober 2011

Er din bil låst - Eller hva´ !

Næsten alle har i dag en bil med elektronisk lås. Vi har efterhånden vænnet os til det lille tryk - bilens blinkende lygter og måske en bib lyd. Måske har vi vænnet os så meget til det, at rutinen har taget over. Jeg har ofte gået fra bilen og lidt henkastet trykket på låseknappen hen over min skulder. I sikker forvisning om at det virker.


MEN DET GØR DEN IKKE ALTID !


Nu viser det sig at snedige tyve kan sidde på parkeringspladsen med en slags scanner, som udsender forstyrrende lyde, således at din bil IKKE låser. - Og da man ofte er på vej væk fra bilen, i et ærinde der tager lidt mere en 5 minutter. Ja, så har tyvene masse af tid til at tømme bilen for værdier. Og hvem tænker på at der sker et tyveri, når en mand går hen til en bil. Åbner døren og tager en taske ud. Hvorefter han går igen. ( Vi ved jo at bilen er låst. Så han må have låst den op på lovlig vis - Og derved også være ejeren af bilen ) - Men nej - - Snydt ! Nu er jeg begyndt at bibbe bilen, og så lige tage i håndtaget for at sikre mig. Det ville være en mindre katastrofe, hvis jeg mistede min bærbare pc. Det ville helt sikker skabe en masse ekstra arbejde og mit firma ville nok også tænke en tanke.

Ingen kommentarer: