fredag den 7. oktober 2011

Unge nyansatte = Arbejdsskade !

En af grundene til at der er så mange nyansatte unge, der kommer til skade på deres arbejde, er helt sikker den "manglende instruktion" - Ikke manglende på den måde, at det er fravær af instruktion. Mere at vi ikke kan kommunikerer instruktionen til de nyansatte, så de forstår det. Dagens virksomheder er meget traditionelle i deres kommunikation. Vi laver A4 ark instruktioner, med billeder og tekst - Vi laver trykte manualer. Og er vi rigtig moderne, har vi en pc skærm, hvor personalet selv kan søge deres instruktioner.

Jeg tror at vi skal tænke kommunikation / instruktion på mange flere måder og på mange flere platforme. Sms er måske allerede gammeldags. ( Jeg har ellers brugt sms med stor succes i 2009 ) Jeg kunne forestille mig: Facebook med informationer / instruktioner, blandet med en konkurrence - - - Eller pc spil med indbygget instruktioner - - - Eller sms konkurrencer i kantinen - - - Eller --- Eller---- Ja, hvad ved jeg. Men jeg ved at det er vigtig at "ramme" de unge på deres " Level of communication " - For det er hamrende nødvendig at de nyansatte unge lære at passe på sig selv - Og gå på arbejde uden at komme til skade.

Ingen kommentarer: