fredag den 13. januar 2012

Hjemmearbejdsplads på retur !

Det har de seneste år været populært at arbejde hjemmefra - men den tendens er nu ved at vende igen. Ifølge en ny undersøgelse fra firmaet Randstad forventer 41 procent at arbejde hjemmefra, mens 24 procent regner med at øge arbejdstiden hjemme. En af årsagsforklaringerne er, at at krisen får medarbejderne til at have større lyst til at være på kontoret - og at virksomhederne har mere behov for at de ansatte er fysisk tilstede. "I en krisetid har medarbejderen mere lyst til at være til stede og følge med, for eksempel i hvem der holder møder og hvad der sker i virksomheden. Det er en mulighed for at profilere sig, der skal ses i lyset af, at virksomheden måske skal skære ned," siger Carsten Bjørke, der er direktør i Randstads danske afdeling.

Jeg kan godt mærke samme tendes på min arbejdsplads, og det er ikke lige i tråd med det jeg havde planlagt for mit nye arbejde. Da jeg har ret langt at kører, ville det være ønskeligt at lave ca. hver 2 fredag som hjemme arbejdsdag. ( Samle alt administrativ - rapportskrivning - forberedelse o.s.v. ) Og så sidde i ro på "hjemme pinden" og få tingene gjort. - Der er ikke andet at gøre, end at kæmpe mod strømmen.


Ingen kommentarer: