tirsdag den 10. januar 2012

Første 100 dage - er noget rodet noget !

Det ville være en forvrængning af sandheden, hvis jeg påstod at Rød blok var kommet godt fra deres første 100 dage. Men så kom jeg til at tænke på følgende.

Hvis jeg sad i regering, og havde noget der lignede 1300 dage til næste valg, så ville jeg da sørge for at alle de upopulærer forslag og tiltag blev indført inden de første 100 dage. Så var der ca. 1200 dage at arbejde på populariteten. En strategi der godt kunne give pote, al den stund at vælgernes hukommelse ofte er ret kort.

Men selv den undskyldning kan ikke bruges på " Gucci Helle´s " hold af politiske opkomlinger. Man må nok hellere sige at de har spildt de første 100 dage på at gøre sig upopulær uden at gennemfører de eller meget omdiskuterede områder som - Betalingsring - Millionærskat - fjernelse af børnececk o.s.v.

I stedet har de sprunget fra det ene løfte efter det andet, mens de har haft travlt med at tage afstand fra 12 minutter reglen - Rocker relationer og private rygekabiner........ Jeg kan simpelhen ikke lurer deres strategi. Men måske er den bare så kringlet at den ikke kan forståes af den almindelige dansker ( Som også er deres kernevælger )

Ingen kommentarer: