torsdag den 5. januar 2012

Gode ideer fra kreative kollegaer !

Nogen gange ville jeg ønske at der var Mindre " Sådan plejer vi at gøre" - Mindre " Det har vi prøvet, det virker ikke" - Mindre " Det virker ikke hos os" - - - Og meget mere kreativitet og positivitet. Jeg ved godt at det kan være svært at være kreativ, når man sidder begravet i dagligdagens opgaver og mange Deadlines. Men jeg har efterhånden også mange eksempler for at kreativitet kan løse mange af hverdagens problemer - Gøre livet lidt lettere - Og især gøre arbejdsdagen meget sjovere.
Her er et par forslag til hvad virksomheden kan gøre for at få kreativiteten til at blomstre. ( Og så skal medarbejderne selvfølgelig også spille med på ideerne )

1: Arbejdsopgaverne skal opleves som udfordrende
2: Interaktion med andre medarbejdere skal opleves som positiv
3: Den øverste ledelse skal vise, at den støtter kreativitet i praksis
4: Medarbejdere skal have gode relationer til den nærmeste leder
5: Tilrettelæggelse af intellektuel stimulering og variation
6: Risikovillighed og fleksibilitet

Jeg vil helt sikker gøre hvad jeg kan, for at skabe et sådan miljø for mine ansatte. Jeg skal også gøre alt for at påvirke de andre ledere i virksomheden. Og så vil jeg håbe at de ser ideen og "lyset" - Og får lyst til at bruge meget mere tid på den kreative side af bordet.

Ingen kommentarer: