søndag den 10. maj 2015

Men on girder - Minions on girder !

Jeg har altid været fascineret af billedet, hvor der sidder en flok håndværkere på en jernbjælke og spiser frokost - I en svimlende højde over New York. Både den mod de har ved at arbejde et sådan sted og at arbejdsforholdene dengang var noget andet end de jeg bruger min tid på i dag.
 
For nogle år siden fik jeg så en plakat med dette motiv. Dog med den tvist at alle arbejderne var skiftet ud med berømte mandlige skuespillere fra Hollywood ( Som tegnede modeller ) Den hang i vores bryggers i mange år og vores børn er nærmest vokset op med billedet på væggen.
 
Da vi flyttede til Sønderjylland blev billedet dog forvist til loftet og den har stået der i flere år. Pludselig var der bud efter billedet igen. Dennegang var det vores nevø som ønskede sig lige netop det billede med skuespilleren i gave. Og ingen kunne finde den til salg nogle steder. Plakaten blev fundet frem fra gemmeren, blev pudser og pakket ned som gave.
 
Alt dette gik som en snak i familien og en af mine døtre syntes at det var en skam at jeg skulle undvære det billede, som hun huskede fra sin barndom. Så hun fandt en kombination af mine "nye venner - Minions" - En skør tegnefilm som appelerer meget til min skæve humor - Og så billedet med folkene på jernbjælken.
 
Resultatet ses her. En flok Minions siddende højt over New York - Med deres bøvede udtryk og nok ikke lige med fuld respekt for det originale billede. Nu er billedet så igen kommet op og hænge i huset. Til glæde for både børnebørn og mig selv.... Selvfølgelig  

Ingen kommentarer: