fredag den 8. maj 2015

Gammel mælk til salg i Skodborg !



I går var jeg ved  Dagli Brugsen / Skodborg for at handle et par småting - Inde i butikken havde de opstillet en "ros-ris" kasse og nogle små sedler til at skrive på. Jeg havde ikke lige noget at skive, men inden jeg var færdig med mine indkøb var jeg helt klar til at lægge en besked i kassen.
 

 
Fakta: Det var torsdag den 7. maj.  
Fakta: Arla Friskmælken var tappet den 29. April.
Altså var den mælk, som sælges som frisktappet - med en produktions- og leveringstid på 24 timer, omkring 8 døgn gammel.
 
 
Hvordan kan man disponerer så elendig ? -  - Hvordan kan man tage den højere pris, da den værdi man betaler for ( Friskheden ) Er forsvundet i dårlig købmandskab ? - Hvordan kan man overhovedet se Arla Foods ind i øjnene, når man nærmest bevist ødelægger et ellers godt koncept ?
 
 
 
Butikken burde virkelig stramme op, både for at vise godt købmandskab og for at holde på de lokale kunder. Alternativt kunne de nøjes med at sælge deres X-tra mælk ( Coop´s egen brand mælk ) - Den er godt nok "Dag gammelt" - men billigere.
 
 - Og som en krølle på historien kan jeg endda sige at netop den type mælk, på dagen var tappet den 3. maj.... Altså KUN 4 døgn gammel.
 
 

Ingen kommentarer: