lørdag den 1. december 2012

Lys i 24 dage !

Så er vi igang. Kalenderlyset er placeret på køkkenbordet og ligtheren ligger ved siden af. Hvis det går som det plejer, så kommer vi til at brænde det lidt i ryk. Konen er godt nok god til at styre lyset, hvilket også er godt, da jeg nok enten ville glemme at tænde det, eller opdage at jeg er 8 dage foran. Nu kører jeg også så tidlig om morgenen at jeg ville sidde alene med lyset. Og det er ikke særlig hyggelig. - Men vi er igang, og det skal stå på de næste 24 dage. - Det havde nok været væsentlig mere spændende, hvis man var en lille knægt. ( Jeg kan kun huske, at jeg som barn altid fik skæld ud for at sidde og lege med ilden. Enten ved at svitse lidt gran, da det lugtede godt - Eller ved at presse saft fra en appelsin ud over flammen, så det gav en flammeeffekt. - Det var også næsten uimodståelig ikke at pille ved stearin lyset, så det smeltede stearin løb ned i selve dekorationen - Jeg har nok ikke været et nemt barn i forhold til kalenderlys ! )

1 kommentar:

Sisse sagde ...

Ha ha, kender da også andre børn som har fået streng besked på ikke at pille i lyset! Og nu tager jeg engang i mellem mig selv i også at irettesætte mine egne børn. Så mon ikke det bare er barneleg at lege med et tændt stearinlys!