mandag den 10. december 2012

Mit forhold til sne !

Som barn har jeg leget rigtig meget i sneen. Vi havde et par ret store kælkbakker i Skive - Og jeg har løbet mange kilometer på skøjter på Liselund ( Et oversvømmet areal ved Skive å ) - Men efterhånden som jeg er blevet ældre er det med sne, langsom gledet fra et elsket natur fænomen - til et hade objekt. Jeg små fryser altid. Jeg syntes at sneen sinker mig i alt mulig. Jeg skal rydde sne, igen og igen. Mine løbeture bliver besværlige ( Farlige ) - Og min varmeregning er proportionel med kuldegraderne. Jeg har aldrig været på skiferie, da jeg ved at humøret vil være på minus, inden jeg kom frem. - Jeg  må erkende at min krop og mit sind kun er til varme - Nu har jeg skovlet sne flere gange denne weekend. Ja, selv knægten ryddede indkørslen i torsdags. Selv om jeg ellers ikke kaster rundt med pengene, så overvejer jeg kraftig at købe mig til denne snerydning. ( Kunne det blive lige så effektiv, som soldaterne på billedet. Igang med at rydde Tiananmen Square i Beijing. Så kunne de jo ikke tage mere end 10 minutter )   

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du er bare en gammel, sur, negativ, arbejdssky, småfrysende ældre mand som kun fokuserer på alt det negative - er det de tanker du forsøger at implementerer i virksomheden

Nils Mogensen sagde ...

Man kan beskylde mig for meget. Gammel er ok - Og småfrysende er helt korrekt - - - Men at jeg skulle være negativ og arbejdssky, tror jeg ikke at ret mange vil beskylde mig for. Uden at pudse glorien, så tror jeg at det eneste jeg prøver at implementerer værdibaseret og positiv tænkning. Og prøver at være den bedste ambassadør for disse tanker.