torsdag den 13. december 2012

25 gange blod !

I går var jeg afsted for at done en ½ liter blod. Jeg har haft en ret lang pause. Ikke fordi jeg ikke vil tappes, men fordi det var blevet lidt mere besværlig, siden vi var flyttet til Sønderjylland. Og fordi mit arbejde i Kina / Indien satte en naturlig karantæne periode.
Nu er det imidlertidig blevet betydelig lettere. Ringkøbing Skjern kommune har en bloddonor bus, som flytter sig rundt ( Og engang imellem fakisk holder på min arbejdsplads ) - Denne gang var det dog ved regionssygehuse  Ringkøbing. - Selve bloddonor systemet er også gået ind i IT alderen. Man får både mail og sms som påmindelse. Endda en ekstra sms lige på dagen. Ud over tapningen var der også en overaskelse. Jeg havde rundet 25 tapninger, så jeg var berettiget til en sølvnål. -  Fantastisk - Ikke at det krævede en særlig kvalificeret præstation, men det gav alligevel en rar fornemmelse. At man har bidraget til at andre mennesker her fået det bedre, eller måske ligefrem har gjort dem raske. Jeg kan kun anbefale at blive donor. Du behøver ikke at kunne lide at blive stukket ( Det nyder jeg bestem heller ikke ) - Men det er ikke så galt, og hurtigt overstået.

Ingen kommentarer: