lørdag den 29. december 2012

Parkeringsplads tyrani !

Vi i dag en tur i Flensborg, hvor vi parkerede bilen i et parkeringshus. Og her så jeg så dette specielle skilt. (Se billedet)  - Hvad var nu det. Specielle parkeringsbåse for kvinder ! - Først troede jeg at det var en joke...... Så var jeg lige henne og se om båsene var ekstra store..... Eller om der var stødpuder på væggen, så man godt kunne parkerer lidt skævt eller ramme muren, uden det gjorde så meget.
 
 
MEN NEJ !  - Helt almindelige parkeringspladser.
 
Hvad er det for en uorden at lave forhåndsbestemte pladser. Jeg har også hørt om specielle "ulvetids parkeringspladser"¨.  Hvad bliver det næste: Luxusbil parkering  -  Parkeringsplads for nærsynet  - Parkeringsplads for pensionister !

1 kommentar:

Nils Mogensen sagde ...

Aha ! - I dag fik jeg så at vide, at "Lady Parking" - Er lavet for at kvinderne kan føle sig mere sikker, når de har en parkeringsplads tæt på udgangen - Og at der nok også er lidt bedre belysning på stedet. Det kunne selvfølgelig give en mening. Men...... Var man nu en "grum mand" - som tænkte på at gøre kvinder fortræd. Så kunne man mene at det var blevet noget nemmere. Nu havde man fået samlet kvinderne. Og når man skulle flygte, så var det nemt at komme væk ! - Men sådan er der nok ingen der tænker !