mandag den 18. oktober 2010

Vore egen "lille" skrædder !



Så var der gang i skrædder besøg igen. Denne gang havde jeg konens mål, et billede af hende samt et par billeder fra sidste gang jeg var i China. Så jeg fik bestilt (Tror jeg - da jeg ikke har set det endnu) en flot traditionel kinesisk jakke og en lidt mere europæisk nederdel. Med kant af samme stof som jakken. Og så fik jeg også bestilt et jakkesæt til mig selv. (Ialt 1400 Rmb - ca. 1200 danske kroner). Senere havde jeg en kollega (Billedet) med det samme sted. Kan var blevet lokket af mine anbefalinger. Så nu håber jeg at han kan lide udfaldet. Vi var ellers heldig, da vi ankom til butiksområdet havde de allerede lukket. Men den lille skrædder pige så mig og sagde "Hei". Jeg forklarede at vi skulle have et jakkesæt mere. Eller rettere, jeg fægtede med arme og ben og fik forklaret sagen, da hun ikke kan et eneste ord på engelsk. Hun ville helt sikker ikke gå glip at pengene, så hun åbnede straks igen og vi fik bestilt et fint sæt.

Ingen kommentarer: