mandag den 25. oktober 2010

Åh, hvilken morgenstund. Solen er rød og rund !



.......... Og jeg fik ost. Eller retter, jeg købte ost i en nærlæggende supermarked i går. Dette 5 stjernet hotel, som er godkendt af de kinesiske myndigheder til at have udenlandske gæster. Og som slår sig op på at være et internationalt hotel. I Best Western koncernen, har ikke noget der bare ligner en europæisk morgen buffet. Hvis man ikke vil spise noget varmt ( Et eller andet kinesisk) Som der er rigtig meget af. Ja, så er man henvist til meget tørt toastbrød, smør der er harsk, én slags syltetøj samt små crossainter. Og så en masse forskellige kager. Kaffe er der kun en kande af. Og det er lunken. Vi er begyndt at tage kanden med ned til bordet. Det er rigtig sjovt. Man kan se forvirringen i personalets øjne. De tør ikke komme ned og tage kanden, men de sætter heller ikke en ny frem (Måske har de kun den ene)........ Nå, jeg havde fundet en pakke kinesisk toast ost. Det smagte ikke af ret meget, men bare fornemmelsen af noget ost var fantastisk. Så jeg nød det i fulde drag. En tysker, som jeg har snakket lidt med om morgenen ( Fra Krupp koncernen) Fik også et stykke. Vi sad der i stille andrægtigtighed og spiste ost, mens vi vågede over den eneste kande kaffe på dette mega hotel. PS: Det harske smør er helt klart fordi de ikke sætter smøret på køl.

Ingen kommentarer: