fredag den 22. oktober 2010

Så blev der godt nok gjort rent !



























En af mine opgaver er at hjælpe de lokale ledere med at få styr på fabrikkens yderområder. Ved at lave en plan for, at stedet hele tiden ser pæn ud.... Hvem har ansvaret for hvad... og hvordan får man et kontrol system, der gør at det bliver ved med at se fint ud. Men inden jeg kunne overdrage yder områderne til de ansvarlige, skulle der selvfølgelig ryddes op. (Så de ikke startede med at overtage en masse skidt) - Derfor arrangerede jeg en waste-raid af en hold kinesere. Vi gik i kæde gennem alle områder og samlede affald op. De syntes nok at det var skægt / underligt, at en europæer gik og samlede affald op sammen med dem. De grinede og hyggede sig helt sikker. Selv om vi overhovedet ikke havde noget fælles sprog. Vi fik, efter nogle gode timer, ryddet hele området op. (Over 182 sorte affaldsække og en hel masse paller) Og vi havde det sjovt samtidig. Bagefter havde jeg helt sikker tjent deres respekt. Denne hand-on ledelse og meget nære kontakt med de timelønnede kan kun anbefales, og jeg tror at det kunne løfte den lokale ledelse væsentlig, hvis de sprang ud i sådanne event.

Ingen kommentarer: