onsdag den 13. oktober 2010

Besøg fra Kina

Jeg er pt. i gang med en større opgave for mit firma i Kina. Derfor har jeg taget to af de nye HSE manager fra Jiang Yin og Qin Haung Dao til Danmark, for at undervise dem i vores firma kultur. Jeg inviterede dem hjem til Kaffe og kage. De var nok slet ikke forberedt på denne oplevelse, så de var noget overvældet over et almindelig dansk villa. Størrelsen, haven og at vi havde to biler var helt vild i deres opfattelse. Og at vi havde så meget plads omkring os var også et stort emne. Men det var alligevel et godt besøg. Jeg har helt sikker vundet meget tillid ved mine kinesiske kollegaer. Og netop respekt, tillid og de mange forskellige adfærdsregler er vigtig i Kina. Jeg er først ved at lære disse omgangsformer. Det er enorm spændende og det giver en stor personlig tilfredsstillelse at kunne begå sig i en verden som er så forskellig fra vores egen.

Ingen kommentarer: