torsdag den 21. oktober 2010

Golden Hans - Igen - Igen !



Jeg havde været der før, men skulle alligevel der hen igen, da jeg havde en spansk kollega der skulle rejse hjem og jeg syntes ikke at han skulle gå glip af denne look a like Tysker restaurant. Bare billedet at den kød svingende tjener siger alt. Stedet havde stole og borde i tysk stil. Man spiste med kniv og gaffel (speciel, når man er i Kina) Øl blev serveret i store krus og personalet var klædt i tysk stil. Men maden var meget traditionel kinesisk. Endda med et stort kage bord til slut. Og den samlet pris for tre var 132 Rmb. ( 120 kr. ). Og min spanske kollega fik lagt bunden til rejsen hjem. Apropos spanioler, så er jeg ved at skifte mening om disse fyre. Efter at have arbejdet tæt med to forskellige i de sidste 4 uger, og fundet ud af at de faktisk er meget fine og arbejdsomme. Så må jeg nok ændre mit meget indskrænket billede af en lidt overlegen, lidt doven og lidt selvhøjtidelig mand står for fald. Jeg tror faktisk at det er sundt for ens selvforståelse at møde så mange forskellige nationaliteter. Speciel når man skal arbejde sammen og ikke bare er turister ved hinanden. Så bliver man tvunget til at tage stilling til folk, og prøve at forstå deres væsen og kultur. Og derved forstår man også sig selv lidt bedre. Især mine kinesiske kollegaer er anderledes. Men de er meget spændende at arbejde med. Og jeg lærer lidt af deres kultur hver dag.

Ingen kommentarer: