tirsdag den 19. oktober 2010

Hot Pot - Kinesisk specialitet !



Som en fast tradition, inviterer fabrikschefen på middag et sted i byen. Denne gang tog han os på Hot Pot restaurant. Vi sad i vores eget lokale, om et rundt bord, hvor der var en kogeplade foran hver mand. Herpå stod en lille gryde og kogte. Vandet var krydret med forskellige grønsager. På midten af bordet stod der utallige forskellige ting ( Fra små blæksprutter over mærkelige grønsager til små klumper at fårekød ) Meningen var så at man tog en eller flere af tingene, og kogte det i sin gryde. Derefter tog man det op igen og dyppede det i en af mange sovse med meget forskellig smag. En rigtig sjov oplevelse. Og på smagssiden. For ikke alt smagte lige så godt som det så ud, og omvendt. Fabrikschefen skulle lige spille lidt op, så han udfordrede mig til at sige lidt om sikkerhed inden vi begyndte. Så jeg rejste mig og spurgte dramatisk, om alle vidste hvor de skulle løbe hen, hvis det begyndte at brænde. Og om de ikke havde set det skilt der sad ved indgangen. Først efter at have holdt dem lidt hen og ladet dem sved lidt, måtte jeg fortælle at jeg nok heller ikke havde set skiltet og at der rimeligvis slet ikke var noget skilt.

Ingen kommentarer: