lørdag den 21. november 2015

Vinterstorm over Chicago !


Det kunne da heller ikke være mere uheldig. Jeg fløj hjemmefra, med en vejrudsigt i Danmark, der sagde "Måske lidt slud" - Og så endte jeg i Chicago - Midt i vinter stormen " Bella".  Sneen vælter ned og da jeg skulle kører ca. 900 km fra Chicago til Grand Forks, var udfordringen da til at føle på.
 
Nå. Jeg kom ud i bilen / En meget ny Lincoln, med alt tænkelig udstyr / var det kun at sætte i gear og komme fremad. Jeg kom dog ikke længere end små 350 km, så måtte jeg trække ind til siden og overnatte på et hotel. 40 cm sne og mørke er ikke de smarteste at køre rundt i. 
Dertil skal lægges at jeg lige har fløjet 9 timer og at bilen har automatgear.
 
Jeg satser på at være ude af stormen til middag. Det lysner i den retning jeg skal kører.
 
Positiv var det god at jeg ikke havde valgt at komme en dag senere, da jeg nu hører at de har lukket O´hare lufthavnen i Chicago.

Ingen kommentarer: