tirsdag den 22. juni 2010

Så er det åben vand igen !



Første svømmetur i åben vand. Jels sø er et rigtig flot og dejligt sted at svømme. Vandet er meget rent og der er noget at se på, mens man svømmer afsted. Fra folk der går tur langs søen, over amatørfolkene der øver vikingespil, til dem der håber på bid i fiskelinen. Den lange vinter har udskudt denne form for træning i mere en 1½ måned. Det at svømme i åben vand er noget man skal lærer og noget lærer at holde af. Jeg huske stadig min første tur i vandkraftsøen i Holstebro. Jeg var ved at drukne og kunne knap svømme mere en 400 meter, inden jeg måtte op igen. Dengang troede jeg at lige netop denne disciplin ville gøre at jeg aldrig kom til at kører rigtig triathlon. Men nu, efter mange år er jeg faktisk kommet til at elske denne plasken rundt. Fuldstændig frihed, at se verden fra en vinkel som kun er få beskåret og så den mærkelige samhørighed med naturen, når man kan ligge og lade tankerne flyve. Om man tager 10 eller 100 armtag mellem man kigger op betyder intet. Der er jo masse af plads. Jeg tror også at knægten kunne lære at nyde det. Det går altid godt når vi svømmer sammen på ferierne sydover.

Ingen kommentarer: