mandag den 21. juni 2010

Vink med en vognstang !




..... Eller hvor dum kan man være ???? Jeg plejer ellers at køre rimeligt pænt og tager gerne hensyn til mine medtrafikanter. Kører måske lidt for rast til og kan da ikke sige mig fri for at kører lidt for hurtig. Men der er jo ingen undskyldning


Jeg blev taget i en fartkontrol. På vej til svømmetræning, hvor jeg var en smule bagud med tidsplanen og derfor kørte en smule stærkere end jeg ellers plejer. Og BØV ! Der røg jeg i fælden. Jeg bremsede ned med det samme. Gik over til betjenten og gav ham kørekortet. Efter lidt skriveri, forklarede han mig, nærmest lidt forlegen, at det altså kostede 1500 kr. Og ET KLIP I KORTET ! - Skide være med pengene, kan man kører stærkt - kan man også betale ! - - - - Men klippet ! Det irriterer mig grusomt. Jeg prøver ellers at være en person som viser den rette vej og gør de rigtige ting i livet. Det både som privatperson, som forældre og i mit arbejdsliv. Så er et klip sgú da rigtig "træls". Nå, det kan jo ikke hjælpe at skjule det, det går der ikke væk af. Kun tiden ( 3 år ) får sagen til at forsvinde. Og så må jeg tage det som et vink med en vognstang....... Og da jeg gik, sagde betjenten: " Jeg skal også lige huske at sige, at du skal kører lidt langsommere" - Og jeg sagde: Og så skal jeg huske IKKE at sige tak for hjælpen". Jeg kunne have sparket mig selv bagi !

Ingen kommentarer: