mandag den 28. juni 2010

Jeg havde nær glemt fiskemanden !


Jeg havde nær glemt det ! - Vi er inviteret op i et vennepars sommerhus i Hou - Ved Hals. Sidste gang vi var der, var vi nede og handle ved den lokale fiskehandler ( Tom´s fiskehandel ) Meget fin lille butik, med orden i tingene og flotte råvarer. Der var endda små skilte i fiskene, så man kunne se hvilket sektor de var fanget i. Det gjorde mig selvfølgelig lidt interesseret, så jeg spurgte ind til det med de sektorer. Men her blev han svar skyldig. De var kun sat op for at tilfredsstille fødevarer kontrollen. Jeg sagde, at det da ville være en fin service at også kunderne fik noget ud af skiltene og at han hang et kort op over de omtalte sektorer. Han grinede lidt og sagde så, at det ville han tænke over. Jeg ved at der ikke er kommet noget op endnu ( Hørt fra vennerne) Så nu har jeg lavet en plakat. Information om fiskeri sektor i danske farvande. - incl. et billede af Tom ( Fundet på internettet ) Den skal han have når vi kommer til Hals i weekenden. Indrammet og lige klar til at hænge op. Spændende om han kan huske vores snak for mere end et år siden !!

1 kommentar:

Nils Mogensen sagde ...

Desværre havde Tom ( Fiskemanden ) Meget travlt, den dag han fik min plakat, men senere talte vores fælles venner med ham, og han havde hængt den op i forretningen. De scorede endda en gang gratis fiskefrikadeller på plakaten. Velbekomme !