fredag den 25. juni 2010

Hun var det hun sagde !




Ikke at jeg er politisk enig med Ritt Bjerregaard, men hun er stadig den dame i politik jeg har haft den største respekt for. Hun er en fighter og en overlever og der var ingen undskyldninger eller anger, når hun havde trådt udenfor normen af en socialdemokrat.


Helt anderledes er det med dagen top politikkere i socialdemokratiet. Når Mette Frederiksen tordner mod privatskoler // Og sætter sit eget barn i en sådan skole - - Når Henrik Sass mener at privathospitaler er overbetalte og kun for de rige // Og selv lader sig behandle på et sådan - - Og når Helle thorning-Schmidt mener at de rige skal betale noget mere i skat // Og hendes mand så er i skattely i Schweiz......... Og derefter kommer de alle med den ene syge undskyldning efter den anden. Gå nu til biddet som Ritt gjorde det. Sig enten: " Det skal selvfølgelig laves om, og jeg retter ind efter den socialdemokratiske tanke" - Eller: " Det kan godt være at det er normen i socialdemokratiet, men nu er jeg jo noget speciel og føler mig hævet over dem der har valgt mig. Så derfor behøver jeg ikke selv at følge partiets overbevisning Det må den almindelige hårdtarbejdende dansker da kunne forstå."......... Sætninger som: Er du dum eller hvad - Som den Russiske duma - Pampervælde når det er bedst, springer lige i øjet !

Ingen kommentarer: