mandag den 22. marts 2010

Kampen om opvaskemaskinen !




For flere år siden havde jeg den klare holdning, at vi IKKE skulle have en opvaskemaskene. Argumenterne var at den brugte strøm og masse af vand, og derfor hverken var miljøvenlig eller økonomisk ok. ( Hvilket nok ikke var helt sandt ) - Men mere væsentlig var, at det var mig der vaskede op, og derfor følte at jeg havde førsteret til at vælge til / fra på en sådan maskine. Den underlæggende dagsorden var at jeg kunne få en opvask til at strække over en time. Og i den periode var man fredet, og blev ikke sat til andet arbejde. Konen kunne både nå at putte unger - ordne vasketøj og gøre klar til næste dag. En rigtig god ordning ! - Men jeg fik alligevel en opvaskemaskine ind i hjemmet for flere år siden, da jeg jo ikke kunne opretholde skansen op mod konens vilje................ Jeg har dog en kammerat der har haft held til at holde skansen til engang i sidste uge. Men så måtte han også bukke sig for hans kones krav. Det skulle selvfølgelig udløse flere sms fra mig. Hvor jeg pirkede til hans tabte kamp. Og efter et par dages tavshed skrev han tilbage. ( "Nu har jeg luft indtil jeg igen bliver presset af en kvindes behov - Jeg håber at det er sex - for det er da gratis" )- Se det er humor !!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hvorfor skal jeg udnyttes i din privat blog ? - her betror man sig i en dybt fortrolig sms - og så lægges den ud i det offentlige rum.
Det handler om at man skal vælge sine kampe med omhu.
Se nu fik konen sin maskine - næste gang skal jeg have MIN - en fully mtb til ikke under 20000!!!!