tirsdag den 16. marts 2010

Forår i skoven !

Viben er kommet, Mikkel ræv leger parringsleg og selv hjortene springer kæk mellem stammerne i Skodborg skov. Nu er det forår. Jeg har hugget hul i isen på min havedam ( Og kun fundet en død fisk ) Og mine solcellelamper er begyndt at lyse om natten. Jeg forsøgte endda med at sove ved åben vindue., men måtte dog op og lukke det midt nat. Så nu kribler det for at komme i haven. Supermarked lokker allerede med blomsterløg, og byggemarked sende den ene brochure efter den anden med havemøbler og parasoller. Eneste minus er den sk... muldvarp, som jeg sidste år førte en indædt krig imod. Den er ikke vendt tilbage ( Den er jo død ) Men alligevel føler jeg at den griner sidst. For mange steder på græsplænen er der nu små aflange grøfter, hvor græsset er faldet sammen over dens mange gange. Pt. ligner det et helt månelandskab. DEt med at have en vild blomstereng i stedet for græsplæne får måske en chance.

Ingen kommentarer: