torsdag den 4. marts 2010

Briller eller ej - Pensionist image !



Ikke nok med at jeg blev væsentlig fattigere ( Relativt ) Men jeg fik også et skud for boven i forhold til mit syn på min egen alder. Jo - Jo, jeg har da haft læsebriller et stykke tid, og de kommer da også ofte i brug. Men nu var konen kommet i tanke om at hun skulle have tjekket sine øjne igen, og så kunne jeg jo lige så godt få lavet de sikkerhedsbriller med styrke, som min virksomhed tilbyder folkene. Men det blev også sandhedens time ! Jeg endte op med et par rimelig pæne sikkerhedsbriller ( Betalt af virksomheden ) Og så et par hverdagsbriller med glidende overgang. Både den kendsgerning, samt en masse information om ridsefri glas, hærdning, evt. solbriller, glas kontra plast og de rigtig mange forskellige brillestel. Gjorde mig mere eller mindre konfus. Og jeg følte mig rigtig på vej til et pensionist image, da jeg sad i bilen hjem.
Det var så her jeg kom så meget til mig selv, at jeg fik spurgt til konens aktiviteter i samme butik. Hun var blevet mindst lige så forvirret, men havde dog formået at bruge dobbelt så mange penge som mig. Fået to sæt briller ( En med solbrille indlæg ) Og fået en lang snak med ekspedienten, som tilfældigvis også kom fra Holstebro, engang i 80´erne. ( lidt mere til at føle mig gammel ). Jeg sad kun med den ringe trøst, at jeg havde sparet de 110.- kr. Som synsprøven kostede, da den udgift blev lagt på de første briller ( Sikkerhedsbrillerne )

Ingen kommentarer: