torsdag den 25. marts 2010

Aktionær komsammen med overraskelser !


Var her til aften til generalforsamling i banken. Vi var så heldige, da vi flyttede fra nord til syd Jylland, at vores bank lige havde etableret en ny afdeling i området. Mødet var fint. Fin mad og et rimelig regnskab. Lokal direktøren Ole Hermansen gav en kort forklaring. Bagefter kom adm. direktør Lasse Nyby og gav de overordnede linier Han virkede meget troværdig, og som en ret skarp kniv i skuffen. Han talte om ny vækst strategi ( Så og høste ) og om at effektiviserer og have NUL udvikling i omkostninger. Fine ord, der dækker over afskedigelser, at folk skal arbejde hurtigere og at lønstigninger til bankmanden på gulvet er lig nul. Men vi er sgú mærkelige som mennesker. Normalt får jeg lidt ondt i maven ved disse ord, da de har lagt som en skygge hen over flere af mine arbejdsplader i mit arbejdsliv. Men her var det pludselig mine penge der havde godt af en bedre forvaltning, og så var det pludselig ok. Hold op hvor er man styret af sin pung. At Lasse Nyby så også kunne fortælle at der ikke blev udbytte i 2010, var selvfølgelig trist, men forståelig. .... Nå, aftenen sluttede af med en gedigen overraskelse I programmet for aftenen stod der et eller andet total ukendt orkester, men ind på scenen kom Jakob Haugaard. Han gav et 30 min. forrygende show. Gjorde grin med næsten alt, og mest sig selv. Et par gode historier fra hans til i folketinget og hans passion for det ufornuftige. Selvfølgelig fik vi også sangene "havaje " og " Hammer Hammer fedt" . Selv det mest platte bliver en form for kunst i den mands hænder

Ingen kommentarer: