mandag den 8. marts 2010

Den ser ellers meget nuttet ud !



Jeg har ikke set en i live, men helt sikker set et eksemplar eller to, der var kørt ned. Det forklarer da også at jeg et par gange har undret mig over at " Den nedkørte grævling i vejsiden " havde ualmindelig lange ben. MÅRHUNDEN er dens navn. Indvandret fra Tyskland. Den ser ellers meget nuttet ud, ligner mest af alt en europæisk udgave af en vaskebjørn. Men den er helt sikker lang for had af alle. Ikke engang dyrenes beskyttelse taler godt om dette dyr. Der holdes Åben hus jagtdage på dyret og man sætter gerne alverdens forhindringer op. Jo - Jo, det forlyder at den kan støvsuge et område for fugle og æg. At den kan ødelægge hele jagt revir og måske gå i private skraldespande. Jeg bevæger mig meget i naturen på løbeben eller cykel. Og jeg har ikke set et eneste eksemplar endnu. Så at gøre den fredløs fordi den kan smitte mennesker med en art orm er da en smule overdrevet ( Eller lidt over grænsen )

Ingen kommentarer: