tirsdag den 23. marts 2010

Tilfældig - Nærmest et uheld !



Nu har jeg altid gået og troet at jeg var skabt af det bedste æg. kombineret med den stærkeste sædcelle. Forestillingen om et veritabel race at tusinde af sædceller. En enkelt der vandt, og derved skabte det bedste af det bedste !!! ( Mig ?? )
Nu hørte jeg så en udsendelse i radioen om kunstig befrugtning og den teknik der bruges. Lægen fortalte at man lavede en grov sortering af sædcellerne, men eller var kriteriet for udvælgelsen lidt tilfældig. Og man havde aldrig konstateret, at disse kunstig fremstillede mennesker, på nogen måde var dårligere end vi "mere" naturlige. Ja,... Han sagde faktisk, at naturens metode tit kunne indeholde så mange forhindringer ( Jeg skal ikke her blive så detaljeret som i radioen ) At det nok mere var undtagelsen end reglen, at det var den bedste sædcelle der kom først frem. - - - - Tag lige den ! - - - - Nu kan jeg så betragte mig som et rent tilfælde. Måske endda en treide sortering. Den radioudsendelse var nærmest ødelæggende for mig selvforståelse !

Ingen kommentarer: