søndag den 21. marts 2010

DM Cross 2010 - Hårdt som bare fa.... !

Så fik jeg kørt det første DM i år. ( Årets mål er at deltage i alle DM indenfor Triathlon forbundet i 2010 ) Og starten på dette mål var DM Cross Duathlon i Fredericia . Skønt at komme ud mellem alle de gamle gutter igen. Man kender jo efterhånden dem alle sammen. Vi hilser pænt . spørger lidt ind til hinandens bedrifter og muligheder i dagens løb. Og typisk tri - verden. Så er man enten en smule skadet, har ikke trænet ret meget eller ikke lige oplagt til dagen. Alle ved at vi har trænet rø... ud af bukserne for i dag, men ingen vil indrømme det. ( Her skal Varny Vestergaard / billedet / dog have ros. Han siger ligeud at han går efter 1. pladsen - Og det har han sagt altid ) Det var fint at sige hej til Varny og hans kone. Det er ren nostalgi fra min tid i Holstebro Triathlon Klub. Selve løbet var én lang anstrengelse....... Hårdt - hårdt - hårdt. Ruten var 3 km. løb - 1o km. MTB - 3 km. løb - 10 km. MTB - 3 km. løb. Første tur på cyklen var næsten ved at tage pippet fra mig, men jeg fik min anden luft og kom godt igen. En 6. plads i klassen var rigtig fint og levede op til mine ambitioner. Og så vandt jeg, for første gang i flere år en konkurrence over Varny. Han har været Dansk Mester i triathlon / duathlon / cross i flere år, end jeg kan huske. Jeg har selv vundet DM for hold sammen med ham. Og han har altid stået som noget af et ikon. Ikke dermed sagt at ikonet er blegnet. Han er stadig super dygtig, og jeg ville ønske at jeg holdt mig lige så skarp, når jeg når de 58 år. Pt. er han faktisk verdensmester i biathlon ved militæret. Godt arrangement, fantastisk rute, med noget for enhver smag. Jeg havde ca. 3 kg. jord med hjem. ( 2 kg. på cyklen og 1 kg. fordelt rundt på kroppen. ) Fed dag - sådanne oplevelser kan man træne mange hårde ture på.

Ingen kommentarer: