lørdag den 4. april 2015

Thailand på løbesko !

Elefant gården - Som jeg først opdagede, da jeg
var under 10 meter fra elefanten

Løbeturene i Thailand er en udfordring. Ikke bare har man varmen af slå med, men også en trafik der slet ikke respekterer gående/løbende - En vejbelægning der er mildest talt elendig og en grøftekant fyldt med gammelt affald og små dyr man ikke ved om er giftige.

OK - Jeg overlever nok, og syntes da også at turene giver en hel masse oplevelser, som man ikke ser som almindelig turist. Mine ture går gerne af alle de små veje - Ud af grusveje og større stier. Jeg ser meget mere til lokalbefolkningen og hvordan de lever i hverdagen. 

Gummitræ plantager -
som er en perfekt
skov at løbe gennem
Jeg er kommet forbi små uhumske fiskefarme - Elefant gårde - grønthandlere - ubeskrivelig beskidte autoværksteder og meget meget mere. Alle steder hilser folkene pænt, selv om jeg godt kan se at de undre sig over min opførsel.

Jeg træner gerne lige midt på dage, hvor solen er hårdest og det er svært at finde skygge. Dels er det en helt anden oplevelse end træning i Danmark - Dels bliver kroppen udfordret på en helt anden måde end sædvanlig. Begrænsningen er normalt ilt optag kombineret med grænsen for hvad ens muskler kan yde. Når jeg træner i den hårdeste varme så er begrænsningen pludselig afgivelse af kropsvarme samt indtagelse af væske. Det giver en oplevelse og en trænings erfaring, som jeg tror er god. 

Ingen kommentarer: