søndag den 19. april 2015

Nyt medlem i familien !


Så fik jeg min nye bil. Den blev bestilt i december 2014 - Og har været en velbevaret hemmelighed over for både venner og familie. Vi har selvfølgelig glædet os til at få "dyret" hjem - Forventningens glæde har været stor.

Scirocco 2.0 TDI - 2015 model. I knaldrød, med en hel masse ekstra udstyr. Jeg ved godt at nogle af mine venner vil kalde det en potensforlænger. Men hvad....... Det er bare et andet ord for: " vi er grønne af misundelse !".

Men selv om det er en smule "Overkill" at købe en sådan bil til at transporterer fruen og jeg, så er den alligevel købt med den snusfornuftig vinkel, at jeg har fået den på "papegøjeplader" - Altså uden afgift og kun 2 sæder.

Der er selvfølgelig en form for ekstra afgift til staten hver år, når man har bilen på disse vilkår. Men regnestykket går alligevel op, da bare forrentningen af den afgift jeg spare, vil løbe op i et større beløb. 

Jeg købte bilen i Kolding, hvor jeg aldrig havde handlet før. Her var der gjort lidt ekstra ud af afhentningen, derved at bilen var pakket ind som en gave - Fin gimmick, som bliver husket ( Se billederne ) 

Efter et par ture må jeg sige at bilen lever op til alle de fordringer som jeg havde. Automat gearkassen og den kraftige motor er en drøm - At se himlen gennem soltaget er super - Den griber vejen helt fantastisk og jeg er slet ikke kommet gennem alle de små detaljer endnu. 

 
Eneste minus - Som nok ikke kan pålignes bilen - er at den godt kan komme til at virke som en magnet på fartbøder. Så her må jeg prøve at styre min højre fod. Nu har jeg undgået bøder i en meget lang periode, så vanen fra de unge dag, hvor jeg nærmest kunne tapetserer med bøder skal gerne blive ved med at være historie. 

Ingen kommentarer: