tirsdag den 21. april 2015

Lille sommerfugl !

Så blev der endelig godt vejr i Danmark og jeg fik samtidig tid til at give haven den første omgang. 

Fik revet/ hakket blomsterbedet - Revet og klippet græsplænen og fik fjernet det rod, der på mystisk vis altid kommer i en haven man ikke bruger.'

Have møblerne kom ned fra loftet, tørret af og sat frem på teressen - Og der var så der jeg opdagede sommerfuglen. Den har nok siddet og puttet sig mellem have møblerne hele vinteren, og nu kom jeg desværre og forstyrrede den.

Først satte jeg stole ud i solen, så sommerfuglen kunne blive varmet op. Men efter ½ time var den kun langsomt begundt at røre på sig. Så satte jeg stolen ind i bryggers ( Stue temperatur ) Og jeg skal love for at det virkede. Efter små 5 minutter var den helt klar til at flyve. Det var fantastisk at opleve, hvordan den nærmest kom til live foran mine øjne.

Jeg gik åbnet døren og den fløj ud i friheden. Jeg ved godt at det kan lyde pladder-sentimental - Men jeg stod alligevel og betragtede den lille fyr, indtil den var langt nede af vejen. Med en lille klump i maven og en fornemmelse at livet er fantastisk. 

Ingen kommentarer: