lørdag den 21. april 2012

Knud´s lam !

Så er min broder  færdig med forårets lemming. Han var så heldig at får hele 19 lam. Godt nok er det en hobby, og hans erhverv er så langt fra fåreavl som det næsten er muligt. Men når han taler om fårene lyder han som en Irsk fåre farmer (En ægte ekspert) - Nu har jeg ikke en brik forstand på at holde får, og han da heller ikke plads til at have en flok gående. Men jeg husker godt dengang jeg havde dværghøns som løb frit rundt i haven. Jeg kunne godt spise deres æg. Men de var, hver på sin måde forskellige, og havde en slags personlighed, der gjorde at jeg sagtens kunne kende dem fra hinanden. Det gjorde at jeg ville have ret svært ved at spise dem. Den situation står min broder i til oktober, hvor han skal slagte en del af de nye lam. Jeg håber ikke at han giver dem navn, for så bliver det først rigtig svært.

Ingen kommentarer: