fredag den 13. april 2012

Kagekunst !

Der er ofte kage på menuen på min arbejdsplads. Jeg har et lidt ambivalent forhold til alle disse kager. Selvfølgelig er det af et godt hjerte, at giveren tager kage med på arbejdspladsen. (Fødselsdag - jubilæum - eller bare fejre at det fredag) - Men det er også en uskik at man skal have alle disse mellem måltids kalorier. Dertil kommer at der næsten er en kultur norm omkring kager. Ordet "kvaje - kage" er meget brugt. Og siger jeg nej tak til et stykke kage - Ja, så kan jeg faktisk godt få et skævt blik ( Hvor jeg godt kan føle at min udmelding viser disrespekt for giveren - Eller signalerer kalorie - hellig )

For leden var der dog en kage som jeg skulle smage. En kollega har gået på aftenskursus, for at lave flotte kager sammen med andre "lidelsesfælder". - Og jeg var tilpas imponeret. Den var fantastisk flot - Smagte super - Og allerbedst: Der fulgte en historie med kagen, mens jeg smagte løs.

Ingen kommentarer: