søndag den 8. april 2012

Bassinet er nu forårsklar !

Så blev jeg endelig færdig. Mit have bassin havde været utæt i snart et helt år. Det startede sidste sommer, hvor vand overfladen sank lidt hurtigere end den normale fordampning. Og langsomt er det bare blevet værre og værre. Til sidst var det sådan at bassinet måtte efter fyldes i regn svage perioder. Jeg tabte dog lidt lysten til at reparere dammen, da vi satte huset til salg, men nu skulle det alligevel være !
Jeg gik igang med at tømme bassinet. Lænsepumpen var elendig, så der var meget manuel tømning. (Billedet)Gennem min svoger fik jeg noget meget kraftig plastik - fik det lagt dobbelt og derefter lagt i hullet. Så var der lige et par tons sten der skulle flyttes - En badebro der skulle løftes og en masse plastik der skulle presses på plads. (Jeg skulle også lige redde ca. 130 guldfisk - små 100 frøer og sørme om jeg ikke også fandt 2 salamander) - Men nu er jeg færdig. Har fyldt ca. 15 cm vand i hullet og håber at de næste dage giver noget regn. Jeg samler regnvand fra taget af huset.
Jeg har sat 50 fisk ud igen - Håber på at frøerne og salamanderne kommer af sig selv. Og så står resten af fiskene i et stort kar. Klar til at blive henter af Bøgegården.

Ingen kommentarer: