torsdag den 4. august 2011

Vejrudsigten - Er den til at stole på !

Da vores ferie i år var baseret på hotel ophold, og den første uge var storbyesferie, med det formål at komme ud og se noget, var jeg væsentlig mere interesseret i vejret, end normalt. Så jeg tjekkede både italienske netsider og de mange danske sider. Og her må jeg nok sige at de alle underbyggede mine fordomme over for vejrudsigter. Skulle man sætte procenter på ( Hvilket nok er noget pjat ! ) Så ramte de ikke rigtig over 50 % af gangene. De havde næste altid et lille regnvejr liggende i deres forudsigelser, men på de 2 uger vi var i Italien var det kun én gang regn. Og det var meget kort. Jeg tænkte så at det nok var fordi det var Italien og det måtte være nemmere at være præsis i Danmark...... Men ak ! ....... Selv hvis man går i dybden og tager DMI,s lokale vejrudsigter, så er de nærmest som vinden blæser. Men det er måske bare mig der lægger for meget i disse metrologers udsagn. For hører man ordentlig efter ( Hvilket konen mener jeg ikke gør ) - Så har metrologerne også nogle meget luftige udsagn. Eks: Svag vind fra skiftende retninger. Temperatur mellem 16 - 26. Spredte skyer med mulighed for lidt regn. - - Det kunne passe på næsten alt det vejr der er mellem maj og august i Danmark. - Jeg burde nok bare gøre som jeg plejer. Planlægge efter hvad jeg selv syntes er fornuftig, og så tage tøj med i forhold til det jeg selv tror. Det har gået i mange år. ( Jeg havde bare et forfængeligt håb, at der var lidt hjælp at hente til planlægningen )

Ingen kommentarer: