mandag den 15. august 2011

Tusind tudser !


Ok, nok ikke tusind, men det er helt sikker at jeg har en masse små og store tudser i min have i år. - Først på sommeren var der nogle få, men ret store tudser omkring mit havebassin. De vraltede omkring og hunden var ofte lidt nysgerrig. Jeg tog det som et naturlig indslag i haven. Men nu skal jeg love for at det naturlige indslag har givet udslag. Nu har jeg masse af små ( 1. cm ) tudser i haven. De springer rundt over alt og kan nærmest gøre et skyggefuld hjørne helt levende. Jeg prøver virkelig at få den væk fra græsplænen, når jeg kommer med slåmaskinen, men jeg får helt sikker ikke alle væk. ( Så nogen lader livet ! ) - Det må være den fugtige og noget sumpet sommer vi har haft, for jeg har aldrig set så mange tudser på en gang. Fordelen er at de tager alt mulig utøj i haven. Og at hunden efterhånden er blevet overvældet af tudser, så interessen er forsvundet.

Ingen kommentarer: