søndag den 14. august 2011

Vejlefjord krydsning i våddragt

Så var det igen blevet tid til at krydse Vejle fjord i en våddragt. Jeg var måske ikke super forberedt, men 1300 meter burde nu kunne tages på rutinen. Jeg havde dog investeret i ny våddragt ( Topmodel ) Så materiel siden var ok. Og så stiver sådan en ny dragt også selvtilliden. Så jeg var klar. Målet var at slå klubbens træner og alle andre i Triathlon klubben. Og gerne være indenfor en margin på under 2 minutter efter sønnik. ( Jeg har ikke resultatlisten endnu - Komme på senere som kommentar ) - Men jeg er overbevist om at jeg fik alle mål. Mit held var nok det dårlige vejr. Som ellers var lidt synd for arrangørene. Jeg elsker bølger, strøm og en hård rute. Her kommer mit power svømning til sin ret. Og alle de dygtige teknik svømmere ( Læs svømmehals svømmere ) Får ødelagt deres rytme og stil. - Og så mødte jeg endda en kollega, som også ville prøve kræfter med Open Water. Det kan kun anbefales. Det er væsentlig anderledes end indendørs svømning. Det er meget mere natur, meget mere udfordrende og meget mere psykisk opbyggende.

1 kommentar:

Nils Mogensen sagde ...

Jeg fik ret. Knægten svømmede på 26.56 minutter - Jeg svømmede på 28.56 minutter. ( Nøjagtig 2. minutters margen.) Og jeg fik alle andre i Triathlon klubben........... Eller. Nogen havde snydt. To meget dygtige unge svømmere fra Vejen svømmeklub havde meldt sig til under Triathlon klubbens navn. ( Og de var faktisk hurtigere end mig ) - Det skal dog ikke ødelægge en god dag ! - Målet er at slå dem igen igen næste år.